عشق نسترن و حسینعشق نسترن و حسین، تا این لحظه: 17 سال و 3 ماه و 9 روز سن داره

یک عاشقانه ی آرام...

دست پخت من!

1391/3/29 0:40
نویسنده : مامانی
705 بازدید
اشتراک گذاری

سلام مامانی خوبی دورت بگردم؟

آخ که دلم لک زده واسه تو!الان کجایی عزیزم؟

امروز خبر خاصی نبود.فوق العاده بی حوصله بودم.

تغییرات هورمونی عادت ماهیانه واقعا اذیتم میکنه...

طفلک بابایی همش بهش گیر دادم.دست خودم نبود.

صبح زنگ زدم به اون موسسه که برام قرار ملاقات بذارن برم با رییس صحبت کنم منشی بی خاصیتش هی دست دست کرد گفت خودم باهاتون تماس میگیرم آخرم نگرفت.

تازه الان فهمیدم فردا هم تعطیله کلللی ناراحت شدم!

ناهار جوجه کباب درست کردیم توی حیاط بعدم غذامونو کشیدیم رفتیم تو همون حیاط نشستیم خوردیم.ولی اینم حالمو بهتر نکرد.

بابا امروز عصر دوباره رفت کار مشتریشو انجام بده.منم به خودم گفتم بسه دیگه بی حوصلگی!

پاشدم رفتم ظرفارو شستم.مادرجون حموم بود و پدرجونم داشت مقاله مینوشت...

بعدشم تصمیم گرفتم پنکیک که چندوقت بود قولشو به بابایی داده بودم درست کنم تا وقتی بابایی برگشت همگی دور هم بخوریم.

نزدیک 1.5 ساعت وقتمو گرفت ولی خیلی خوب دراومد.همه دوس داشتن.

یه اتفاق بد هم افتاد.بابایی دم در با یکی از این همسایه های بی منطق دعواش شد.

البته حق با بابایی یود و زنگ زد 110 اومد!!!!

کللللی حرص خوردم آخه اصلا اعصاب دعوا و این برنامه هارو ندارم ولی خب پیش اومد دیگه...الانم اومده میگه اینارو ننویس!ولی من مینویسم آخه خاطره است حالا خوب یا بد!

دوستای مهربون توی ادامه مطلب عکسای پنکیک رو میذارم.اگه دوس داشتین و بلد نبودین بگین طرز تهیشم بذارم..

 پ.ن:

طرز تهیشم اضافه کردم(با عکس)

پنکیک میتونه یه عصرونه مقوی و سالم برای کل خانواده باشه.با چای خیلی میچسبه.

برای صبحانه هم عالیه که میتونید با شیر سرو کنید.

خصوصا برای بچه هایی که دوس ندارن بشینن صبونه بخورن خیلی خوبه!

**********************

 

طرز تهیه پنکیک:

به مقدار لازم آرد سفید رو با شیر یا در صورتی که شیر ندارین با آب ترکیب میکنید.

 

 

اونقدر آب یا شیر بهش اضافه کنید که رقیق بشه.

 

 

3،4 تا تخم مرغو بهش اضافه کنید

 

 

بعد تکه های نگینی شده گردو،کمی کشمش،دارچین،پودر نارگیل،گلاب،در صورت تمایل زعفران آب شده،و به مقدار دلخواه شکر به موادتون اضافه کنید.

موادمون در نهایت این شکلی میشه

 

 

بعد یه ماهیتابه برمیدارید و کفشو با روغن یا کره(با کره نرمتر و خوش عطر و طعم تر میشه) چرب میکنید و موادو به صورت لایه های نازک کف ماهیتابه پهن میکنید

 

 

در ماهیتابه رو هم میذارید تا حسابی مغز پخت بشه چند دقیقه بیشتر طول نمیکشه بعد موادو از اون ور بذارید تا دو طرف بپزه.بعد هم برش میدارید و مواد سری بعدو میریزید..

 

**********************************

پن کیکتون آمادست.

این یه مدل که قالبی گذاشتم تو ظرف.این این ورشه..

 

 

اینم برش زده شده اش!این اون ورشه..

 

 

نوش جان...

تا بعددددد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (28)

مامان اوا ناز نازی
29 خرداد 91 0:19
سلام مامان جون اینده.من هر وقت به نی نی وبلاگ میام یک سری هم به وبلاگ شما میزنم.یکسری هم ازتون خواستم اگه میشه رمزتون رو به منم بدید ولی ندادید البته هر جور صلاحه مامانی ج.ن ولی اینو بدونید که من همیشه به وبلاگتون سر میزنم واز مطالبتونم خیلی خوشم میاد.در ضمن من پنکیک یاد ندارم به منم یاد بدید

مامانی من التماس میکنم خواهش میکنم آدرس وبتونو بذارید.آخه وقتی نمیذارید من چجوریییییییی بیام بهتون سر بزنمو رمز بدم آخه؟؟؟؟؟؟
تارا
29 خرداد 91 0:20
به به حتما خیلی هم خوش مزه هست!
خوش به حالتون
امان از این همسایه ها!ما هم یکیشو داریم اومده وسط کوچه زنجیر کشیده از اون ور زنجیر به بعد که خونه اونا هست کسی نره از این ور هم مال بقیه!
ما پدرمون در میاد یه ماشین جا به جا کنیم یا ببریم تو پارکینگ خونه!

اتفاقا اینم دقیقا سر پارک کردن بود!!!
والا محله قبلیمون 27 سال بودیم یک بار ازین اتفاقا نیفتاد.اینجا خیلی فرهنگشون پایینتره...
مامان عسل و آریا
29 خرداد 91 0:20
اوممممممم به به
مامان عسل و آریا
29 خرداد 91 0:23
گلم فکر کنم آدرس وب مامان آوا نازنازی این باشه:
http://ava_jooni.niniweblog.com/

ممنونم ازت عزیزم.
مامان محمدرضا(شازده کوچولو)
29 خرداد 91 10:09
آفرین بر شما عروس کدبانو
کاکل زری یا ناز پری
29 خرداد 91 10:51
قوربونت برم نسترن جون تو که بی حوصله بودی این جوری سلییقه به خرج دادی حوصله داشتی چی می شدددددددددددددد
هدیه خدا- فریماه
29 خرداد 91 11:20
سلام این تغییرات هورمونی واقعا اذیت کنندس. ولی خداروشکر پاشدی چیکار کردی کدبانو. ممنون که دستورشو گذاشتی. قربانت.
مامان احسان
29 خرداد 91 12:52
به به چه پنکیکی..
نایسل
29 خرداد 91 13:03
ای ول آشپز من
نایسل
29 خرداد 91 13:04
دهنم اب افتاد اره منم با اونا این مشکل دارم ولی خب دیگه نمیرم
نسترن
29 خرداد 91 14:17
منم موخوااااااااااااااااام
نایسل
29 خرداد 91 14:31
وای دهوا وای 110
نایسل
29 خرداد 91 14:31
برام نگه دار بیام تهران میام از ت میگیرممم اینقدر خوشمزه بو دد شکلش من دار میمیرممم
نایسل
29 خرداد 91 14:32
با خانواده شوشو نیمرم دیگه خوشم نمیاد ازشون مشکل دارن دیونن
نایسل
29 خرداد 91 14:32
من با خواهر شوهرم و مادر وشوهرم ازشون اینقدر متنفرم
سمیرا
29 خرداد 91 14:35
خیلی کدبانویی نسترن جون

فدات شمممم مرسی
نایسل
29 خرداد 91 15:10
الهام مامان رامیلا
29 خرداد 91 15:28
ای پنکیکت رو بخورم عزیزم عیدت مبارکککککککککککککککککککککککک کد بانو
مامان پریسا
29 خرداد 91 16:35
عالیه حتما" برای پریسا درستش میکنم
مامی مهدیار
29 خرداد 91 18:05
سلام به به چه عالییییییییییییی خوش به حال اهالی خونه که اینو میل کردن ، جای ما حسابی خالیییییییییییییییی موفق باشی گلم
مامان پریسا
29 خرداد 91 19:05
قالبو عوض کردم بیا ببین درست شد
مامان پریسا
29 خرداد 91 20:12
امیدوارم کردی
مامان پریسا
29 خرداد 91 20:16
نه اتفاقا" خیلی هم چهرت به سن و سالت میاد. از مو نگو که من 4 دونه بیشتر برام نمونده
مامان پریسا
29 خرداد 91 20:25
من تا زمانی که شاغل بودم شدید ریزش داشت. من هم که اصلا" بهشون نمیرسیدم. الان نزدیک به 2 ساله که دیگه سر کار نمیرم یه کمی بهتر شدن ولی کلا" و شدیدا" کم پشت و نازک شدن. شما هم احتمالا" به خاطر همینه. یعنی زیاد میپوشونی... یا به خاطر عصبی بودنه؟؟؟؟ دختر مراقب باش. کمتر حرص بخور. همه چیز درست میشه.به فکر باش برای عروسی کلاه گیس سرت نذارن البته الان که مد شده
sanam
30 خرداد 91 10:30
ممنون از نوشتن طرز تهیش
خاله جون
31 خرداد 91 19:42
به به از تصویرش معلومه که خیلی خوشمزه است دلم خواست
مامان سارا
1 تیر 91 15:59
سلام.ایول ببببببببببه حتما منم درست میکنم آخه دهنم آب افتاد
انیس کوشولو
9 تیر 91 2:43
وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای دعوا کمک. من عشق دعوام اما شوهری اصلا پایه نیست هر وقت گیر بهش میدم اصلا راه به جایی نمیبره و یه نموره هم اعصابش قاطی نمیکنی..... اینقده هم زورم میگیره که نمیتونم عصبیش کنم که نگو......... راستی خاله نیستی هااااااااااااااااااا میخوام لا اقل با تو دعوا کنم